söndag 10 maj 2009

Dr And

Southampton måste vara någon slags metropol för doktorander, hela campus kryllar av dem! Och då tänker ni förstås: ”Hur fasen kan hon veta vilka som är doktorander och inte?”, men det är faktiskt inte alls svårt att urskilja dem ur mängden! En doktorand är för det första väldigt liten (vilket är relativt men ändå). Jag vet inte hur det är på andra universitet men i Southampton så simmar och badar doktoranderna hela tiden på campus. Vi har nämligen en liten park med en damm och ett par små vattenfall i mitten av campus, men bada där? Är det inte att gå lite för långt?

En doktorand lever också på onyttigheter, om man söker på google.se och letar lite så hittar man följande text: ”… siktas också ofta i småbåtshamnar eller på stränder, där de främst lever på bullar och mackor.”. Jag som trodde doktorander var seriösa och höll på med forskning och grejer? Inte att de satt i någon småbåtshamn och käkade på smörgåsar (har någon smakat de fåglarna?).

Vidare på samma hemsida kan man läsa: ”De häckar vid sjöar, åar och grunt vatten.”. Inte undra på att man aldrig kan få tag på dem när man har stött på problem med någon inlämningsuppgift eller så, de häckar ju inte på sina kontor längre…

Ett annat kännetecken för en doktorand är dessutom att de alltid är ute och går med frun (vars favoritfärg uppenbart är brun!).

Det finns säkert många fler kännetecken, men nu vet ni i alla fall hur man känner igen en Dr And! Jag lägger in en bild här under ifall mina kännetecken inte var bra nog…


















Så här störd blir man när man går på KTH och framförallt flyg (jag behöver ju inte dra ner hela skolan i skiten, det räcker ju med sektionen)! Jag har pluggat hela dagen och är nu ganska tom i huvudet! Ha överseende med mig!

För övrigt har vi faktiskt massa änder på campus... De har jättesöta ungar nu! :)

2 kommentarer:

  1. Du e så jävla rolig... Tog en stund innan jag fatta vad du skrev om... Tänkte att ni har väldigt konstiga doktorander på er skola... =)

    SvaraRadera
  2. HAHA Doktor Andreas är inte så liten...

    SvaraRadera