lördag 30 maj 2009

4 heldagar kvar i England...

Jag har idag fyra heldagar kvar i England innan jag börjar min resa hem till Sverige igen. Men innan dess har jag tre tentor att skriva, ett rum att packa ner i två resväskor och sedan städa, avskedsmiddag med mera… Idag kändes det så tråkigt att behöva vänta med att skriva tentorna, jag hade velat göra dem imorgon så att de äntligen var förbi och man kunde ta sommarlov! Men visst, jag ska nog vara glad att jag har lite extra tid på mig att lära mig det där sista…

Idag satt vi och pluggade i solen på förmiddagen, allt för att bättra på brännan lite… Det var hur skönt som helst! Dock så försökte vinden stjäla alla våra papper, så vi sprang runt i trädgården och hämtade vilsna papper. Efter lunch gav vi upp detta och satte oss inne, då fick vi i alla fall ha våra papper ifred, haha!

Imorgon väntar en heldag till med plugg, fast utan att sitta i solen tyvärr. För man är långt ifrån lika produktiv då, och man ska väl försöka maximera tiden nu innan tentorna. Nu bär det dock av till The Hobbit, en pub längre ner på gatan, för att säga hejdå till lite fler människor… Många som åker hem nu i dagarna. Och så även jag! Även om det är tråkigt att åka så kommer jag vara världens lyckligaste tjej när tåget rullar in i Kalmar och jag möts av Urbans famn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar