fredag 22 maj 2009

Årets första sommardag

Idag är det årets första sommardag för mig, hur vet jag då det? Jo, idag gick jag för första gången till skolan utan att ta med mig min jacka. Jag hade även sandaler… Och för mig är det ovanligt då jag alltid fryser… Jag hoppas definitivt det blir fler sådana här dagar så man hinner få lite färg innan Gubbarnas student…

Idag är det bara 3 dagar kvar tills jag skriver mina två första tentor (av sex)… Jag känner mig laddad, förberedd och lugn. Vilket är jätteovanligt inför en tenta men jag hoppas och tror att det är för att jag är så pass förberedd denna gång. Jag bestämde mig för att ändra min studieteknik när jag märkte vilken panik jag fick inför förra tentaperioden, då jag bara hade fem tentor (varav man bara behövde/kunde plugga till fyra av dem). Tyvärr var jag inte lika förberedd då och tiden räckte liksom inte till, hur man än vred och vände på dygnet. Inför dessa tentor är jag dessutom mer fokuserad och motiverad, jag vet vad som väntar i sommar och i höst (en grymt rolig inriktning om jag klarar alla tentor här).

Nu sitter jag i solen och skriver detta, hur varmt och skönt som helst… Jag bestämde mig för att unna mig en timme off idag i solen. Så nu sitter jag här mitt på campus och studerar alla söta änder och njuter av solen… Jag bara måste få lite färg, folk blir ju bländade av min bleka hy, men men då smälter jag in bland alla engelskor, bortsett då från att de är X antal storlekar större än mig (i alla fall majoriteten, ska inte dra alla över en kam)…

Jag tänker definitivt skriva om min vistelse här i England någon dag framöver, dock inte innan tentorna är över. Och jag vill också skriva lite om skillnaderna mellan England och Sverige, för jag trodde inte att de var så stora (men ibland är de det). Vissa saker här är så himla roliga och jag känner att jag måste få dela med mig av dem. Men som sagt, det får bli efter tentorna.

Om exakt två veckor är jag nyfriserad (har ni något förslag på hur jag kan klippa mig?) och håller nog antagligen på med förberedelser inför Gubbarnas student. Så med andra ord kommer jag vara hemma i Oskarshamn, tillsammans med min familj och Urban igen! Känns lite tråkigt att lämna England nu dock… Kommer verkligen sakna att få prata engelska hela dagarna, men jag har en underbar tid framöver att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar