måndag 22 november 2010

Usch, jag hatar kärringar som lägger sig i...

Det är PMS-varning på det här inlägget.

När jag jobbar i Oskarshamn så bor jag oftast hos min kille i Kalmar, och då blir det tidig buss på mornarna för att hinna upp i rimlig tid. Oftast brukar jag sova på bussen med väskan liggandes i sätet bredvid mig. Denna morgon var inget undantag, bortsett från att jag inte sov speciellt mycket utan bara slumrade korta stunder. Så efter halva resan så kliver en kärring på bussen. Hon sätter sig bakom mig, och självklart rycker och sliter hon så i min stol att man vaknar till igen. Fine, sånt händer, alla är inte lika smidiga när de blir äldre (40+). Jag hör att hon pratar med den som sitter bredvid henne och att hon kommenterar att jag har min väska bredvid mig på sätet. "Det spelar väl ändå ingen roll om det inte är fullt", tänkte jag. Men så känner jag att kärringen börjar peta mig på axeln. Inte en gång, utan flera gånger. Jag förstod att jag skulle bli tillrättavisad och få ta bort väskan, så jag låtsades sova och svarade henne inte. Varför ska jag sitta med min tunga väska i knät i 1,5 timme om ingen ändå ska sitta bredvid mig? Varför i helvete lägger sig folk i? Bussen var ju inte ens full så varför orkar man bry sig? Om bussen hade blivit full så hade jag flyttat på väskan, kärring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar