söndag 14 november 2010

Igår hade jag en mysdag...

Ja, en sån där riktig ta-hand-om-sig-själv-dag! Jag började dagen med ett spinning-pass på 75 minuter. Jag trodde jag skulle dö, det var så sjukt jobbigt! Men ändå så kul!

Sen blev det bak och matlagning, jag satte igång tre degar för brödbaket. Det blev hemmagjord tomatsoppa OCH egna köttbullar också. Köttbullarna blev supergoda! Jag ska alltid göra egna från och med nu...! Dock förstår jag inte hur de man köper blir så sjukt runda... Jag kan nog mer kalla mina för köttkuber.

Jag bakade även ananasmuffins och rödbetsmuffins, båda med supergod frosting. Jag tänkte ta med dem till fikat med mina morföräldrar idag. Jag har smakat rödbetsmuffins innan och då var de supergoda, men vi får se hur mina blev... Förra gången var det ju Lisa som hade bakat, och hon är superduktig på sånt! Hjälp, vad många super- det blev i detta stycke.

Bröden blev också rätt bra, alla utom en av degarna. Jag tror inte den gräddades tillräckligt länge men jag glömde sätta klockan, jag vet att jag är en klant! Totalt blev det nio bröd, även om jag ger bort två (vilket jag ska) så har jag ändå bröd fram till jul nu tror jag... Haha!

Nu bär det av till morföräldrarna för fika... Glöm inte era pappor idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar