söndag 4 oktober 2009

Jag kommer tydligen få rödhåriga ungar...

I fredags slutade Urban tidigt från jobbet så vi passade på att luncha tillsammans, det är ju inget man vanligtvis gör till vardags när man har ett distansförhållande. Vi gick runt halva stan och letade efter en restaurang som serverade annan lunch än buffé och tillslut hittade vi en. Det var jättegod mat och när vi nästan hade ätit klart kommer det in ett väldigt udda par på restaurangen och sätter sig ett bord bort. Paret var rätt gamla, såg lite bohemiska ut och betedde sig lite underligt, detta kommenterade jag lite försynt till Urban som sa att det var lokala konstnärer i Kalmar. När Urban skulle gå och betala så börjar gubben prata med honom och Urban får beröm för sin hårfärg. När Urban sedan nästan är färdig med betalningen så reser jag mig från bordet och när jag passerar parets bord så börjar de prata med mig om Urbans hårfärg och gubben kläcker ur sig: " Ni vet iallafall att era barn kommer bli rödhåriga".

På lördagen bar det sedan iväg ner till Skåne och Smygehuk där en av Urbans gamla pluggakompisar skulle gifta sig. Det var ett jättefint bröllop och bröllopsfesten var jätterolig! Sen var det så himla kul att få träffa Urbans gamla vänner från hans studietid, ett himla roligt gäng! Så vi åt underbart god mat, dansade och hade urkul!

1 kommentar: