måndag 12 oktober 2009

Kryssning

I helgen var så Urban på besök hos mig i Stockholm igen (det var länge sen han var här sist) men besöket blev kort. Iallafall i lägenheten, då Urban kom sent på fredagen och rätt tidigt (12ish) så bar det av ner till stan för att luncha med Urbans syster och hennes pojkvän. Det blev Vapiano och jag måste säga att det var nog en av de bästa pastarätterna jag någonsin ätit, hur god som helst!

Efter maten var vi båda jättejättemätta så Urban och jag bestämde oss för att gå till stadsgården, varifrån båten skulle ta oss en sväng på Östersjön. Väl på båten gjorde vi oss hemmastadda i hytten och la oss sedan för att titta på hotell inför vår resa över nyår.

Vi gjorde oss i ordning för kvällen för att sedan bege oss till baren och kvällens första drink innan maten, vi hade inte bordsreservation förrens 9, men det kändes rätt skönt med tanke på hur tung lunchen blev. Middagen sen var hur god som helst! Till förrätt blev det färska räkor såklart! Jag har nog aldrig åkt en kryssningbåt på senare år utan att ha ätit räkor! Det var en jättemysig och lyxig middag som varade jättelänge, så länge att servitören till slut kom med notan och sa att de stängde. Man riktigt kände hur de stod och stirrade på oss och väntade på att vi skulle gå! Sen blev det dans för hela slanten! Tror inte vi var i säng förrens 4 eller nåt, så betyget för kvällen är topp!

Och nog har vi förlängt våra liv med många år den här helgen så kul som vi hade!

3 kommentarer:

  1. Åh! Kan inte urban lära andreas hur man har kul när man dansar?

    SvaraRadera
  2. Urban fick ju hjälpa mig att putta bort fulla äckliga gubbar som jag tyckte var allmänt knuffiga och jobbiga på dansgolvet! Haha!

    SvaraRadera