söndag 13 september 2009

Jag har en bullmamma och en fiskarepappa...

Japp, det är precis så bra som det låter. Jag har en mamma som bakar bullar till mig när jag kommer hem och en pappa som åker ut och fiskar så man får färsk flundra till lunch. Jag har med andra ord spenderat helgen hemma hos mina föräldrar, även Urban kom och hälsade på en stund.

I lördags var jag och Urban på jakt efter något litet att äta och fika i min lilla hemstad, då klockan var efter två visade det sig omöjligt. Vi fick helt enkelt gå till en vanlig restaurang, det blev en kinarestaurang och tre-rätters. Mums var det! Och det bästa av allt var efterrätten, friterad banan med sirap och glass, vilket verkligen är ett måste om man äter på en kinakrog.

Senare på kvällen var det så dags för personalfest på mitt sommarjobb, det var en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Festkommitén hade till och med lyckats med något som jag trodde var omöjligt, att få terminalen att se mysig ut...!

Imorgon är det en speciell dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar