torsdag 24 september 2009

Framtiden...

Sitter i min lägenhet med många tända ljus, utanför på fönstret är det fortfarande blött efter dagens regn. Det är mörkt och man måste väl säga välkommen till hösten, för den verkar vara här för att stanna nu... Så fram med levande ljus, en filt och höstmusik!

Det var just musik som idag satte igång mina tankar idag... Tankar på framtiden. Nu har jag bara ett år kvar, sedan exjobb. Detta betyder att jag inom ett år lämnar tryggheten och vardagen i skolan för att bli vuxen på riktigt. Skrämmande? Hell yeah! Men det ska samtidigt bli oerhört skönt, för i och med att skolan slutar så öppnar sig också oerhört många nya dörrar i livet. Men kanske är det inte så skönt? Eller är det det? Vad väntar egentligen där ute? Hur ser ens liv ut om fem år? Men det är kanske dumt att tänka och planera för mycket, bara ta var dag som den kommer och sen se vad som händer...

Appropå ingenting... Det står en gubbe utanför mitt fönster och röker, inget konstigt med det om det inte vore för att han var inne på sin fjärde cigg i följd, vadå beroende?

1 kommentar:

  1. Det är oftast slumpen som formar framtiden.....se på dina bröder & flickvänner !
    Ha en skön helg !
    För hemma är det fortfarande lite sensommar.
    Kram mamma

    SvaraRadera