torsdag 11 juni 2009

Presentbråk...

I påskas var jag och min familj iväg på en Tallinn-kryssning och då träffade mina tvillingbröder två tjejkompisar. De höll kontakten med varandra och nu har mina bröder varit iväg ett par gånger och hälsat på dessa tjejer. Jag tror till och med att tjejerna i dagens läge kan ses som brödernas flickvänner båda två.

I alla fall, för ett par dagar sedan höll min ena bror Alex på att pilla med något men jag frågade inte riktigt vad det var. Men så idag så fick jag svaret, det han höll på med var en tänkt present till tjejen som nyligen fyllt år. Kruxet var bara det att min andra bror Boffe, vars tjej också fyllt år nyligen, tydligen hade samma presentidé. Det var värsta diskussionen hemma idag då de båda bestämt hävdade att idén var sin egna, och att den andra definitivt inte fick ge samma sak. Och jag kan väl hålla med om att det skulle se lite roligt ut om tvillingarna gav samma present till deras tjejer (som då är kompisar).

Så jag satt och lyssnade på det roliga samtalet mellan mina bröder. Alex hade nämligen gjort i ordning en nalle med ett litet fack på ryggen, där han hade tänkt lägga något litet smycke eller så, och Boffe tyckte då genast att Alex skulle ”köpa ut” Boffes andel av hans såkallade ”barndomsnalle”. Tilläggas ska väl då att nallen aldrig varit Boffes, men han hade väl insett hur fula och dyra nallarna var att köpa nya och då den ändå bara skulle agera ”sändebud” för den riktiga presenten så tyckte han väl inte att det var värt det. Så Boffe satt och skämtsamt förhandlade med Alex om hur mycket han skulle sälja sin andel av ”barndomsnallen” för.

Samtalet mellan de två fortsatte länge, och ingen verkade ge sig utan idén var deras egen, vem man än frågade. Likaså tvisten om nallens tillhörighet förblev outredd, så jag tror det slutar med helt annorlunda presenter… Men jag fick mig i alla fall ett riktigt gott skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar