lördag 20 juni 2009

Midsommar

Igår var det midsommar, jag hade en av mina bästa midsomrar igår faktiskt. Visst regnade det, men det gör det ju varje midsommar... Så egentligen är ju inte en midsommar utan regn en riktig midsommar. Dagen började med att jag jobbade, visserligen bara ett kort pass så det var lugnt. Sedan satte jag mig på bussen till Kalmar och jag hamnade bakom två fjortistjejer, det var faktiskt hemskt störande fast lite underhållande också. En av tjejerna var väldigt full och oerhört otålig, så de nästan grälade för att hennes kompis som då inte var lika full inte orkade med hennes tjat hela tiden. Sedan bar det av ut på en ö utanför Kalmar, där sillen stod uppdukad och väntade. Gott!

Efter sillen var det dans runt midsommarstången och vi hoppade omkring till ”små grodorna”. Stämningen var på topp och alla var jätteglada! Vi fortsatte vårt ätande med tårta och sedan kex med dipp som amerikanaren hade haft med sig. Mumsigt värre! När alla var ännu mättare och ännu belåtnare så bar det av ner till havet, där killarna skulle leka lite med Henriks nya leksak, en vattenskoter! Så de lekte av sig en stund, och vissa fick till och med bada när de skulle styla.

Kvällen fortsattes med mer mat! Det känns som att vi inte gjorde annat än åt, vi var jättemätta hela dagen. Det blev grillat, mycket gott! Sedan var det dans på bryggan, mysigt! Och Urban hade slagit på stort och tagit på sig dansskorna, skor med stålhätta! Men det är kanske säkrast när man dansar med mig… Om inte annat så var det oerhört kul att dansa ståendes på hans skor.

Man kan väl säga att detta var en mycket lyckad kväll med många skratt! Dock var det något kallt, jag fick frågan vad jag egentligen hade på mig på vintern då jag hade hur mycket kläder som helst igår. Dubbla byxor och 5 lager med tröjor, och ändå tyckte jag att det var kallt…

Och så idag var det dags att jobba igen, precis som imorgon….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar