tisdag 18 augusti 2009

Mysmåndag

Ja, det hade jag igår. Sov ut riktigt länge, vilket jag behövde. Sedan ville Henny prata lite, vilket alltid är uppskattat och speciellt nu när hon är i Australien. Lika kul varje gång att prata med Henny, hon har alltid så roliga saker att berätta.

Sedan lånade jag Urbans cykel och begav mig ut till Värsnäs i Kalmar för att plocka blåbär och lingon. Jag fick ihop massa blåbär och även en hel del lingon, så ikväll tänkte jag försöka göra lingonsylt för första gången i mitt liv. Vi får se hur det blir...

(När man ska skriva ordet blåbär så blir det ofta att man skriver bläbär istället. Och det är ju typiskt dumt, för de är ju goda.)

Iallafall, när bären var plockade så begav jag mig hem igen för att möta Urban. Vi gick sedan ner på stan för att äta middag, det blev planka på Stekhuset i hamnen. Och pannacotta till efterrätt, supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar