söndag 16 augusti 2009

En helt vanlig söndag under sommaren....

... sitter man på jobbet och jobbar, det slår aldrig fel. Men idag så är ju vädret lite halvdant så det gör inget att man sitter inne.

Efter jobbet igår så träffade jag Lisa, vilket var jättekul! Vi tog cykeln och åkte ut till skogen och plockade både lingon och blåbär, dock började det regna ordentligt efter en timme så då gav vi upp. Vi hade kunnat plocka mer men det blir så kallt när man är genomblöt. Men det blev iallafall lite lingon och blåbär, tillräckligt för att göra egen lingonsylt och drottningsylt. Lisa hade faktiskt gjort egen drottningsylt och den var jättejättegod, så jag blev också pepp på att prova! Jag hittade även recept på egen saft som jag funderar på att göra... Jag kommer iallafall återkomma med syltresultatet, om den blev god eller ej... Men jag måste nog ge mig ut någon gång till för att få ihop lite mer lingon, jag fick bara ihop typ 3 deciliter och det blir det ju inte jättemycket sylt av. Men jag fick ihop tillräckligt med blåbär så jag kommer ladda upp och göra sylt för hela hösten.

När jag kom hem till Kalmar efter att ha träffat Lisa så hade Urban lagat middag, supergod potatisgratäng (inte vanligt potatisgratäng utan det var någon special med krossade tomater och annorlunda sås) och kyckling till det. Och självklart avslutades det med Ben&Jerrys och min nya favoritsmak som jag aldrig kommer ihåg vad den heter, cheesecake brownie eller något sådant. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar